Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
יריב, 4, בעיית יציבה

 

"יריב כל הזמן הולך על קצות האצבעות" פתחו ואמרו לי הוריו, זוג מושבניקים חייכנים מהדרום. בהתחלה חשבתי שהם מתכוונים שהילד חששן, הולך על "קצות האצבעות" בחיים כדי לא להרגיז אף אחד. הסתבר שהם מתכוונים, פשוטו כמשמעו, שיריב לא מוריד את העקבים לרצפה. אף פעם.

 

יריב (שם בדוי), ילד חכם ונמרץ בן 4, מתהלך יחף כל היום - קיץ או חורף - ולא נראה שמפריע לו בכלל צורת העמידה וההליכה שלו. בבדיקה פיזיקאלית נראה היה לי שגידי אכילס של יריב מעט קצרים ומתוחים מדי, זוהי גם האבחנה שההורים קיבלו כאשר התייעצו עם אורטופד ופיזיותרפיסט, אבל כשביקשתי ממנו לעמוד רגע בשקט ולהוריד את העקבים לרצפה - עשה זאת ללא קושי. אחר כך מיהר להרים שוב את עקביו והמשיך להתרוצץ במרפאה בשמחה. נתתי לו לעצום עיניים ולצעוד מספר צעדים במקום - שיטה בדוקה לבחון אם יש חוסר סימטריה בין הרגליים. ראיתי שאורך הרגליים די שווה אבל בכל מצב של עמידה יריב מפנה את כפות הרגליים החוצה בצורה בולטת (בערך 60% ביניהן). מתשאול ההורים התברר שיריב ילד בריא כמו שור, ללא היסטוריה רפואית משמעותית. הדבר היחיד שעורר אצלי חשד היה הערה של האם כי יריב התחיל לעמוד וללכת בגיל מאוד מוקדם, כ - 8 חודשים, וכמעט שלא עבר דרך שלב הזחילה.

 

כשבדקתי את הדופק של יריב גיליתי איכות קפיצית ומעט מיתרית באופן כללי. זוהי איכות תקינה לדופק של ילדים לפני גיל ההתבגרות ובמיוחד לבנים שהם נמרצים יותר מעצם טבעם היאנג. איכות זאת מבטאת את הדומיננטיות של אלמנט העץ בשלב זה בחיים. חוץ מזה הדופק במחמם התחתון היה חזק במיוחד, בעיקר ביד שמאל...
פעמים רבות אני שומע מסטודנטים וממטפלים סיפוק רב כאשר הם מתארים דופק חזק בעמדת הכליות. אנו טועים לחשוב שהדבר מייצג כליות חזקות ואנרגיה שופעת בגוף. האמת היא הפוכה -  הניי ג´ינג מתאר את הדופק הבריא של הכליות כאבן שקועה במעמקים, דופק עמוק ומוצק, בטח שלא חזק והולם כלפי מעלה. דופק חזק במחמם התחתון נוצר מתהליך דלקתי באגן, או מחוסר איזון בפעילות מערכת החיסון - כמו במחלות אוטו - אימוניות, או מחוסר איזון במרידיאנים המיוחדים Yin/ Yang Qiao Mai.

 

במקרה של יריב הדופק רק אושש את החשדות שהתעוררו בי קודם - ליריב חוסר איזון מולד בין המרידיאנים Yin/ Yang Qiao Mai. מרידיאני ה- Qiao ממונים על שמירת האיזון העדין בין בנייה איטית וסדורה של עוצמה פנימית, מהשורש כלפי מעלה (Yin Qiao Mai) לבין האטה של פעילות והורדה של חום כלפי מטה ((Yang Qiao Mai על מנת להזין את השורש ולהתחיל מעגל אנרגטי חדש. לכן כששמעתי על ההתפתחות המהירה והמוקדמת של יריב חשדתי בחסימה באנרגיה של Yang Qiao.

 

אני לא אוהב לפתוח מרידיאנים מיוחדים בטיפול ראשון. חשוב לזכור שאחד התפקידים של המרידיאנים המיוחדים הוא לשמש כמערכת ניקוז "תת - קרקעית" למערכת המרידיאנים הרגילה ולספוג עודפים של צ´י, או במילים אחרות - רעלים, שהאדם לא מצליח להתמודד איתם ברובד של המרידיאנים הראשיים. לכן הפרעות במרידיאנים המיוחדים הם בדרך כלל תוצאה של חוסר איזון במרידיאנים הראשיים - אין טעם לטפל במיוחדים לפני שהסדרנו את העניינים בראשיים. על אחת כמה וכמה שאני מהסס עם המרידיאנים המיוחדים בילדים - מרידיאנים אלה מופקדים גם על מימוש הפוטנציאל של האדם מלידתו ועד מותו. יש להם השפעה נרחבת ברמות הפיזיות, המנטאליות והרוחניות ולכל שינוי באיזון ביניהם יש השלכות מרחיקות לכת.  

לכן החלטתי להתחיל עם טיפול ברמה הכי שטחית של מרידיאני רקמות החיבור והשרירים (.M.M.T). דקרתי את Bl 67 בפיזור ברגל שמאל ובחיזוק ברגל ימין. מטרתי היתה לשחרר את המתח בגידי אכילס בתקווה שזה יביא לשיפור המצב.

 

כעבור שבועיים לא היה שינוי משמעותי. בדופק כן הרגשתי התמתנות מסוימת במחמם התחתון ולכן בכל זאת הייתי מעודד. בחרתי לדקור את Lu 7, גם כן מתוך חשיבה של טיפול שטחי ברמה מרידיאנית - הריאות ושלפוחית השתן מייצגות קטבים הפוכים בזרימת הצ´י במרידיאנים (על פי מודל השעון הביולוגי) ולכן "מאזנות" האחת את השנייה. הנקודה Lu 7 משפיעה על אזור גיד אכילס כמו גם על עצם הזנב. גם טיפול זה לא הביא לשינוי מדהים. יש התקדמות יפה בפיזיותרפיה והגידים יותר חופשיים אבל אין שום התקדמות בעמידה או בהליכה. מבחינת הדופק שוב ראיתי מקום לאופטימיות - במחמם התחתון התמונה כבר יותר ברורה: הדופק ביד שמאל חזק והולם, הדופק ביד ימין הולם, אבל בלי שורש. עכשיו הרגשתי שהגיע הזמן להשתמש במרידיאנים המיוחדים. דקרתי את Kid 6 ברגל שמאל ואת הנקודה Yintang שמהווה נקודת הצטלבות של Yin/ Yang Qiao Mai ועדיפה לשימוש מ - Bl 1 בילדים. מיד הרגשתי את הדופק ביד שמאל, הקשור ל- Yang Qiao Mai נחלש וכעבור דקה בערך הרגשתי את הדופק ביד ימין, הקשור ל- Yin Qiao Mai מתחזק. לאחר מכן הוצאתי את המחטים ודקרתי את Bl 62 בצד שמאל למשך מספר שניות. טכניקה זו מאפשרת מעבר של אנרגיה בין שני המרידיאנים עד שנוצר איזון מחדש. ביקשתי מההורים להביא את יריב שוב רק לאחר שלושה שבועות מכיוון שלטיפולים מסוג זה השפעה ארוכת טווח.

 

בפעם הבאה שהתראינו ההורים סיפרו שיש שינוי משמעותי לטובה - יריב התחיל לדרוך על כפות הרגליים, אם כי בצורה לא מאוזנת, עם נטייה ברורה לעמוד יותר על ימין. בבדיקת צעידה במקום שעשיתי לו ראינו שיפור ניכר במנח הרגליים. מאז עשינו עוד שני טיפולים והמצב הולך ומשתפר. להערכתי בעוד 3-4 טיפולים הגוף יגיע לאיזון ולא יהיה צורך בטיפולים נוספים.

 
 



Bleknet.com - בניית אתרים