Flying-Stars
חיפוש:




תזונה ואורח חיים
אביב הגיע - פסח בא

  

חודשי האביב מחיים מחדש את ריבוא הדברים בטבע ובאדם. עונה זו מאופיינת בשינויי מזג אויר קיצוניים - גשם, שמש ורוחות, ובגדילה מואצת של צמחיה ופריחה. בישראל האביב הוא קצר יחסית. הוא מתחיל בתחילת פברואר ומסתיים אחרי חג הפסח. חודשים אלה הם תקופה של התעוררות והתחדשות לאחר שנת החורף. זריחת השמש מוקדמת יותר והימים מתארכים, ובכולנו מתעורר הרצון לצאת ולטייל בטבע.
 

בעונה זו מומלץ לאדם ללכת לישון מוקדם, להשכים קום ולעסוק בפעילות גופנית או בצעדה בחוץ על מנת לספוג את האנרגיה הרעננה והמחיה של הבוקר. הדגש באביב צריך להיות על הוספת תנועה לחיי היומיום על מנת שגופנו יתעורר לפעילות בצורה הרמונית עם השינויים בטבע שסביבנו.

התזונה  הנכונה לחודשי האביב מתבססת על מזון טרי וקל לעיכול. זה הזמן לזנוח את הבשרים, הלחמים והתבשילים הכבדים של החורף ולעבור למזון קל יותר, כגון ירקות מוקפצים עם מעט בשר או טופו וסלטים המבוססים על ירקות ירוקים עליים (פטרוזיליה, כוסברה וכדומה) ומתובלים בחומץ או בלימון.

הטעם החמוץ "מעורר" את הגוף והוא מומלץ מאד דווקא בעונת האביב.
 
המחלות האופייניות לאביב הן אלרגיות; סינוסיטיס ומחלות אף-אוזן-גרון, כאבי ראש, שרירים ומפרקים. הסיבה למחלות אלה היא חוסר התאמה של האדם את עצמו לשינוי האנרגטי המתחולל בעולם סביבו. כאשר כל הטבע מתעורר לחים ומפיץ את עצמו לכל עבר, בעוד האדם ממשיך בהרגלי חיים ותזונה "כבדים" מעונת החורף, הגוף נהיה גדוש ומלא ומערכת החיסון מגיבה תגובת יתר "היסטרית" לשינויים החיצוניים. תגובה זו היא האלרגיה המאופיינת בהתעטשויות, נזלת, כאבי ראש, גירויים בעיניים, אוזניים וגרון, פריחות בעור וכאבים נודדים בגוף. לאנשים אלרגיים מומלץ להימנע מלחם ומוצרי מאפה, קפה וקקאו, חלב ומעדני חלב.
 

אפשר "לתגבר" את התזונה בתקופה זו בויטמינים נוגדי חמצון המווסתים את פעילות מערכת החיסון.  הויטמינים החשובים הם ויטמין C ,E ובטא-קרוטן.

האבץ הוא מינרל אשר מחזק את מערכת החיסון ונוגד תהליכים דלקתיים. לסובלים מדלקות אוזניים וגרון מומלץ אבץ למציצה במינון נמוך בחודשים אלה.

 

 




Bleknet.com - בניית אתרים