Flying-Stars
חיפוש:




מאמרים
מקורות הרפואה הסינית

הרפואה הסינית היא הרפואה העתיקה ביותר בעולם.
יסודותיה ביצירה בת כ - 2500 שנה הנקראת "ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב" או - ניי ג´ינג. הקיסר הצהוב הוא אחד משלושת הקיסרים האגדיים של המיתולוגיה הסינית ונחשב לאבי הרפואה. הספר בנוי משלושה חלקים, כל אחד בן 81 פרקים. החלק הראשון, "שאלות פשוטות", מתאר את מבנה היקום וחיי האדם. החלק השני נקרא "הציר השמיימי" ומהווה את הבסיס לאומנות הדיקור.

  

הפרק ראשון מתוך "שאלות פשוטות" מתחיל כך:

 

"בימים עברו הקיסר הצהוב, חואנג די, בורך בכשרון שמימי.מינקות התבלט בדיבורו הקולח, מילדותו הפגין תפיסה מושלמת של הטבע והאדם, בצעירותו התגלה ככנה, חכם, ישר ואוהב ובבגרותו הפך לקיסר.בימי מלוכתו פיתח חואנג די את המודעות לחוקיות היקום ואת הדרך לחיים בריאים ומאושרים דרך תזונה, רפואה ואורח חיים.בשיחותיו עם המורים צ´י פו, ליי גונג ואחרים, הונחלה מודעות זו לבני האדם בספר ניי ג´ינג.

 

חואנג די שאל את המורה השמימי :

"שמעתי שבימים עברו אנשים חיו 120 שנה מבלי להיחלש בתנועתם, אך היום אנשים נחלשים בתנועתם בגיל של פחות מ 60 שנה. האם זה נובע משינויים בטבע או מכשל של האדם ?

 

צ´י פו ענה :

האנשים הקדומים ידעו את הדאו, הדרך הנכונה לחיים. הם הבינו את עקרון האיזון של יין ויאנג, שהיא התבנית של שמיים וארץ. הם חיו בהרמוניה עם תורת המספרים, שהיא הביטוי של תבנית זו. הם חיו חיים צנועים, אכלו ושתו במידה, ונמנעו מהפרזה בחייהם. גופם ונפשם הדהדו בהרמוניה מושלמת ולכן הם השלימו את מכסת חייהם הטבעית.כיום בני האדם עוורים לדאו. הם אינם מודעים לפוטנציאל האינסופי הקיים בתוכם וחיים מתוך פחד למות. לכן הם מגזימים באורח חייהם ובשאיפתם להיכנע ליצרים. כך מידלדלת תמצית החיים, הג´ינג.מסיבה זו הם מזדקנים בגיל 60 וחיים רק כמחצית מיכולתם"...

  

זוהי השיחה הראשונה בספר הידע הפנימי של הקיסר הצהוב. בתוכה מונח הבסיס לכל החשיבה הרפואית הסינית. לכל אדם פוטנציאל גדול לבריאות ואושר. הדרך לממש פוטנציאל זה היא לחיות כל רגע בחיים מתוך מודעות לשיחלוף האנרגטי האינסופי בין האדם לבין העולם הסובב אותו.

 
 



Bleknet.com - בניית אתרים