Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
פטריק, 4, בעיית עור

 

פטריק (שם בדוי), ילד חם מזג בן 4, נכנס למרפאתי, סקר את סביבותיו, ומיד הכריז שהוא מוכן להיכנס רק לחדר הצהוב ולא לחדר הלבן "כי הוא מסריח". הוריו הביאו אותו אלי כי הוא סובל מפסוריאזיס (מחלת עור) וממצב גבולי של אסטמה. חוץ מזה הוא ילד בריא וכמעט  אף פעם לא חולה.

פטריק הוא ילד מאומץ מברית המועצות החי באושר עם הוריו הישראלים מאז היותו תינוק. הבעיות החלו לאחר הברית עם נגעים אדומים ויבשים בעור האופייניים לפסוריאזיס בפנים, קרקפת, מרפקים, ברכיים ועל הפין. הפצעים מוחמרים במיוחד במצבי יובש (כמו חימום בבית בחורף). מעבר לכך פטריק סובל מרגישות רבה לרעשים, ריחות ומגע, ונוטה להתרגז בקלות ולהיות עקשן גדול.
 

לשון - ארוכה, אדומה בקצה עם חריץ ופפילות מורמות. דופק - חזק ועודף בעמדות KID,TW,HT וחלש בעמדת BL.

אבחנה ועקרון טיפול - חוסר האיזון העיקרי הנראה בפטריק הוא באלמנט האש. הוא מתבטא בנוכחות ודעתנות חזקים וברגישות מוגברת לכל אינטראקציה עם הסביבה. מחלת העור היא ניסיון של הגוף "ליצור חיץ" מוחשי ומעובה בינו לבין הסביבה על מנת לבודד אותו מהגירוי המוגבר הזה. הסיבה לחוסר האיזון באש היא חולשה של אלמנט המים המתבטא בחוסר התקשורת ביןKID  לBL- , כפי שמורגש בדופק. חוסר תקשורת זה פוגם באידוי הנכון של נוזלים לשם הזנה וקירור של העור ובבקרה הנכונה על האש בגוף. כעקרון טיפול החלטתי על חיזוק ואיזון אלמנט המים ופיזור וויסות נכון של אלמנט האש.  טיפול - בטיפול הראשון נבחרו 3 נקודות דיקור: Kid-4 ו bl-64 בחיזוק - על מנת לחזק את אלמנט המים. Tw15 בפיזור - על מנת לשחרר מהגוף את עודפי האש.

 
אחרי שבוע חזר פטריק עם שיפור גדול בכל הגוף והיעלמות מוחלטת של הפצעים בפנים. בנוסף, חל שינוי בהתנהגותו ומאז אנחנו חברים טובים, למרות שאני עדיין מרגיש שבכל פעם שהוא בא הוא בוחן אותי! בטיפול השני פיזרתי st-25 (לשחרור האש) ובטיפול השלישי חיזקתי את bl-40 (לחיזוק המים). מצבו של פטריק הלך והשתפר וכיום אנו נפגשים אחת לחודש לקראת סיום תהליך הטיפול.
 
 



Bleknet.com - בניית אתרים